Untuk makluman, pihak sekolah hendaklah melaporkan semua aduan berkaitan permasalahan 1BestariNet ke meja bantuan 1BestariNet untuk tujuan tindakan dan rekod pihak yang bertanggungjawab. Laporan boleh dibuat melalui beberapa cara iaitu:
1. Telefon kepada meja bantuan 1BestariNet di talian 018-799 8787
2. Emel aduan ke moesupport@ytlcomms.my
3. Mengisi maklumat aduan di portal https://1bnselfcare.yes.my.
username : kodsekolah
password : Fr0gasi@
Berikut adalah langkah-langkah membuat aduan menggunakan 1bnselfcare:
1. Layari laman 1bnselfcare: https://1bnselfcare.yes.my/
2. Masukkan username: MBC2060 dan Password: Fr0gasi@
3. Klik Log-in
4. Pilih Tab SUPPORT
5. Pilih menu INCIDENTS
6. Pilih CREATE INCIDENT
7. Masukkan maklumat aduan
8. Klik SAVE
9. Simpan NOMBOR REPORT untuk rujukan
Seeloknya SATU ADUAN SATU NOMBOR REPORT.
Id dan kata laluan boleh didapati pada emel terdahulu yang telah dihantar ke emel 1BestariNet sekolah
Jika pihak sekolah tidak dapat menghubungi salah satu cara di atas, aduan boleh dihantar secara terus melalui emel ke pmo.operasi@1bestarinet.yes.my atau menghubungi pegawai PMO untuk bantuan.
1. Connectivity dan Content Filtering:
a. Nombor Telefon : 018-7997917 / 018-7997901 / 018-7997905 / 018-7997904
b. SMS : 019-2896605 / 019-2239302 / 019-2239261 / 019-2239245
2. VLE
a. Nombor Telefon : 018-7997914 / 018-7997900
b. SMS : 010-4016605 / 010-4006605
3. Dongle
a. Nombor Telefon : 018-7997914 / 018-7997902
b. SMS : 010-4016605 / 019-2426605
4. 1BRIS
a. Nombor Telefon : 018-7997915 / 018-7997906
b. SMS : 019-3596605 / 019-2836605